読者です 読者をやめる 読者になる 読者になる

はいやにのブログ

人工知能、機械学習、漫画、その他いろいろ

【Today's Topic】Indian Spurn Snacks, Shanpoo to Load Their Smartphones

www.wsj.com

 

インドでは、消費者がスナック菓子やコンディショナーなどの生活嗜好品を節約して、モバイルデータ通信料にお金をより使うようになっているという事。実際、インドではまだ出店のようなところでプリペイド式に通信料をチャージするのが主流である。各メーカーの売り上げ減はスマホ利用に消費が流れた事が大きな一因となっているが、既に大手食品、嗜好品メーカーはモバイルを使ったマーケティングやビジネスにつなげ始めている。

 

Summery

Most Indians tend to spend more monney to use smart phone, and they have fewew pennies left over for snacks, sodas and shampoos. Uniliver and other consumer-goods companies are suffering a sales slowdown in india they blame partly on smartphones. However, some companies are shifting this direction and willing to get this opportunity to use the mobile internet for marketing ,ads and so on.